Jumaat, 17 Disember 2010

6 SAAT-SAAT BAHAGIA DALAM HIDUPKU


Kisah hidup aku ni taklah menarik sangat pun......bukan seperti kisah hidup Erra Fazira mahupun Siti Nurhaliza yg pastinya membuatkan setiap mulut ternganga bila mendengarnya! heheh...


Kisah hidup aku ni terlalu biasa utk dikongsikan. Walaupun perjalanan hidupku up and down namun masih ada detik2 indah yg aku simpan jauh disudut hati ini....:) Ok la....tanpa membebel panjang, silalah kongsikan saat2 bahagia ku ini yewp.....


Saat bahagia aku yg first skali of coz la masa aku baby....Walaupun aku tak mungkin dapat ingat saat2 indah itu namun aku tau, time tu mesti sumer orang sayang kat aku.....peluk aku.....cium aku....owhhh....bahagianyer!!!!


Ok tu citer masa baby2.  Skang nak citer masa aku teenager la plak....huhu!
Erm.....suspen jer....sebab time nilah yg paling best yang tak boleh aku lupakan....
Korang rasa tak macam nak bukak pekung didada sendiri ??....Tapi mana ada!!  ni citer biasa2 jewp lar....haha


Ada la sorang mamat ni, hensem la jugak....aku suka sangat kat dia sebab dia macam innocent sangat. Seorang yg agak pemalu dan suka buat hal dia jewp. Aku cuba2 lar tackle mamat ni ( macam terbalik la plak...mmg terbalik pun) buat dia jadi abang angkat aku.....So dia terima la aku sebagai adik angkat dia. Betul gak la org tua2 cakap, angkat2 lama2 terangkat.....Akhirnya kita pun couple....heheh!!


Mamat ni nak kata kaya taklah kaya mana tp aku suka dia ada prinsip sendiri. Walaupun masih diawal dua puluhan dia dah ada motor sendiri. Mungkin kerana dia seorang yg sangat sukakan motor. Masa kenal ngan aku dah masuk 3 bijik moto dia pakai. Memanglah kalau nak dibandingkan dengan remaja sekarang 16 tahun dah pakai motor....Tapi tu lain ! Motor diaorang tu parents belikan....


Nak kata glamour ke mamat ni? Tak jugak... tapi aku bangga sebab time kitaorang, tak ramai anak muda kat kampung boleh pakai motor.....Motor apa yg dia pakai? Hoho....nak taw jugak kewp.....Motor Yamaha Sport 100cc.....  siapakah mamat tuh?? hik..hik.. mamat tu ialah suami aku skang ni yg sangat aku cintai.....


Waktu kemuncak kitaorang couple.....masa tu aku nak amik SPM. Dan yang penting! result aku.....alhamdulillah leh tahan la jugak. kalau tak takkan la au dapat keje bank kan.... (koya la plop)
Wah! time tu punyer happy dapat bagi mak duit bulan2 walaupun ciput tapi bangga r jugak kan....peh tu dapat gak beli baju(branded) dan wallet (kulit lagi) untuk arwah ayah aku,,,,baju untuk adik2 aku yang masih kecik lagi time tu....beli mainan kat diaorang......bahagianyer  rasa!


Saat bahagia seterusnya ialah masa aku bertunang. Happy giler beb.....dapat carik barang2 hantaran sama2 kat KL lak tu....apalagi,  aku pilih la yang branded tp dia tak kisah pun.....


Lepas bertunang lebih kurang 2 bulan, aku pun kahwin.Sederhana jewp tapi meriah ! Time tu takdelah tukar2 baju sampai 5,6 pasang...cuma ade baju untuk nikah dan spasang lagi untuk bersanding.....:)
Saat2 yang dinanti2kan ,,,,honeymoon! walaupun hanya kat Cherating, tapi kira ok la tuh.....


Selepas kira2 10 bulan aku bernikah, aku pun mengandung.....Happy?? Huh!  mahu nyer tak? Rasa nak melompat depan doktor jewp masa doktor bagitau aku expecting.....husband aku? lagi la.....mana tak nyer  10 bulan tunggu beb!! kitaorang pun shopping baju baby macam dah tak ingat dunia, macam nak beli satu mall pun ade....Kini baby tu dah pun 15 tahun.....


Sampailah sekarang dah nak masuk 17 th annivessary, aku dah pun ada 4 orang anak yang comey2 blaka. 2 boys and 2 girls.....dan kini mereka dah pun remaja dan akan melalui benda yang sama sepertiku. Walaupun banyak dugaan yang aku lalui dalam membesarkan mereka namun aku bahagia melihat mereka menbesar didepan mata aku sendiri......


Smoge enjoy baca citer aku ni key......;`)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...